Παγκόσμιοι πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές αλλά τι κάνουν για την πατρίδα;

Τι συμβαίνει με τον πανίσχυρο κλάδο των Ελλήνων εφοπλιστών; Πληρώνουν τους φόρους που πρέπει στην πατρίδα, κάνουν εδώ μπίζνες και φιλανθρωπικό έργο;

Ο ελληνόκτητος στόλος με συνολική αξία 105,6 δισ. δολαρίων, βρίσκεται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.com που δημοσιεύτηκαν στις 19 Φεβρουαρίου του 2015.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία του στόλου της να διαμορφώνεται σε 89,7 δισ. δολάρια, στην τρίτη η Κίνα με 70,7 δισ. δολάρια, στην τέταρτη η Γερμανία με 49,7 δισ. δολάρια και στην πέμπτη η Σιγκαπούρη με 38,2 δισ. δολάρια.

Οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρο με βάση το τονάζ (η χωρητικότητα σε τόνους κάθε πλοίου) και όχι με βάση τα κέρδη των πλοίων τους και προβλέπει πως το ποσό που εισπράττει το κράτος από τη φορολογία των πλοίων καθορίζεται από χαμηλούς συντελεστές.

Μοιάζει προκλητικό, αλλά εξηγείται από τους νόμους της παγκόσμιας αγοράς.Ανά πάσα στιγμή παίρνουν τις επιχειρήσεις τους και πάνε οπουδήποτε αλλού στον πλανήτη ακόμα και με καλύτερους όρους.

Στο μεταξύ, παρά την ευνοϊκή φορολόγηση η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας στο ελληνικό ΑΕΠ αγγίζει το 7%. Αν λοιπόν αυξηθεί η δορολογία χωρίς τη συγκατάθεση των εφοπλιστών, με μια απλή νομική κίνηση, μπορούν να μεταστεγάσουν τις επιχειρήσεις τους σε ευνοϊκότερες φορολογικά χώρες. Και η ελληνική οικονομία να βουλιάξει ακόμη πιο βαθιά στην ύφεση. Αξίζει τον κόπο; Όχι

Μιλώντας τώρα για την φορολόγησή των εφοπλιστών, το περιοδικό «Spiegel» υποστήριζε σε έρευνά του πως από το 2002 οι  έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογηθεί για τουλάχιστον 140 δισ. ευρώ, ενώ βάσει 58 ειδικών ρυθμίσεων οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους.

Το τελικό ερώτημα λοιπόν είναι: Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν την ευθιξία να συνεισφέρουν όπου και όπως μπορούν στην πατρίδα που υποφέρει; (Ένα υγιές παράδειγμα είναι το Ίδρυμα Νιάρχου).

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης