Πόσο έτοιμη ειναι η χώρα μας να αντιμετωπίσει την διαρκώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση; Στον Παρθενώνα ουρές τουριστών περιμένουν ώρες για εισιτηριο. Ταυτόχρονα φαίνεται πως δεν έχουμε ούτε τις υποδομες, ουτε τις... χρεωσεις για σωστή διαχείριση της κατάστασης σε κλαθε μορ΄φη τουριστικής προσέλευσης.
Παράδειγμα: Και το 2023, η Ελλάδα, παραμένει ο Νο 1 προορισμός σε ναυλώσεις σκαφών σε παγκόσμιο επίπεδο, με μερίδιο αγοράς 27% επί του συνόλου των εβδομάδων κρατήσεων. Πρόκειται για μερίδιο αυξημένο κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες από το 24% του 2022. Και διπλάσιο σχεδόν της δεύτερης Γαλλίας που βρίσκεται στο 15%.
Πρόκειται για μια εξέλιξη που αποδίδεται αφενός στην ενίσχυση του brand name της χώρας και της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς της και αφετέρου στο γεγονός πως η κάθε λογής χρεώσεις με τις οποίες επιβαρύνονται τα ναυλωμένα σκάφη στην Ελλάδα είναι αμελητέες, ενώ παράλληλα οι δυνατότητες ανεξέλεγκτης πρυμνοδέτησης και αγκυροβόλησης είναι απεριόριστες. Βάλε το σκάφος σου όπου... μπορείς.
Παράλληλα, υπαρχουν σοβαρά ερωτήματα για την ορθή διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων που παράγουν όλα αυτά τα σκαφη.
Σε άλλες ανταγωνιστικές με το θέμα χώρες, υπάρχουν απόλυτοι κανόνες. Εκεί υπάρχει πλήρης
εφαρμογή των περιορισμών από τις λιμενικές τους αρχές. Επιπλέον, τα τέλη ελλιμενισμού στα κατά τόπους αντίστοιχα λιμενικά ταμεία των χωρών αυτών υπερβαίνουν κατά πολύ τα ποσά που εισπράττονται στην Ελλάδα, (αν εισπράττονται...).
Με τις πολιτικές αυτές οι εν λόγω χώρες καταφέρνουν και έχουν σημαντικά μεγαλύτερα έσοδα για τον κρατικό προϋπολογισμό τους από το yachting απ’ ό,τι η Ελλάδα.
Όλοι ξέρουμε ότι η Ελλάδα είναι χώρα καθυστέρησης και πάντα απροετοίμαστη. Ωστόσο πρέπει άμεσα να ξεκινήσουμε την οργάνωση μας παντού. Η Ελλάδα θα έχει διαρκώς αυξανόμενο τουρισμό και δεν μπορεί για παντα να τρέχει πίσω από τις ανάγκες που εχουν προκύψει.