Η Ελλάδα παγκόσμια πρωταθλήτρια στη Ναυτιλία πλην... Ναυπηγείων

Eν μέσω κρίσης η Ελλάδα κατέχει ένα αξιοζήλευτο ρεκόρ. Η Ναυτιλία της είναι πρώτη παγκοσμίως σε αριθμό πλοίων, σε αξία στόλου, σε χωρητικότητα και - εντυπωσιακό - σε αγοραπωλησίες!

Η Ελλάδα έχει έναν στόλο από 4.435 πλοία με μέσο όρο ζωής τα 10 χρόνια και αξία τα 90 δισ. δολάρια, αφήνοντας πίσω την Ιαπωνία, την Κϊνα και την Γερμανία και μάλιστα με διαφορά. Στα δεξαμενόπλοια π.χ. οι Έλληνες ελέγχουν το 30% της παγκόσμιας αγοράς ενώ στα φορτηγά το 22%.

Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πρώτοι στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων ποντοπόρων πλοίων με το απίστευτο ποσοστό του 50%, (οι μισές συμφωνίες δηλαδή γίνονται με Έλληνες), ενώ μόνο πέρυσι έγιναν παραγγελίες για 407 νεότευκτα πλοία.

Μέσα σε αυτή την ομολογουμένως εκπληκτική επίδοση υπάρχει και η αρνητική είδηση που περιγράφει μια σοκαριστική παθογένεια της χώρας. Ούτε ένα πλοίο μας δεν κατασκευαζεται στην Ελλάδα. Δηλαδή έχουμε τον ισχυρότερο και μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο αλλά όλα τα πλοία συντηρούνται ή κατασκευάζονται στα ναυπηγεία των αντιπάλων μας (Ιαπωνία, Κίνα κ.α.).

Το γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές δεν τολμούν να παραγγείλουν πλοίο στην Ελλάδα είναι σιωπηρώς γνωστό: Δεν θα είναι έτοιμο το πλοίο τους για να αναλάβει τις προσυμφωνημένες μεταφορές, θα μπλέξουν!. Απεργίες, αιτήματα κάθε είδους, κινητοποιήσεις θα εμποδίσουν την ολοκλήρωση της παραγγελίας οπότε γιατί να ην κάνεις;

Είναι ένα μείζον ζήτημα για την πρωταθλήτρια κόσμου Ελλάδα να ολοκληρώσει τον θρίαμβο της στη Ναυτιλία με την επανεκκίνηση των Ναυπηγείων της, που αντί να έχουν την αποκλειστικότητα των παραγγελιών ελληνικών πλοίων, σαπίζουν από έλλειψη παραγγελιών ή κλείνουν. Γιατί κανείς δεν ακουμπά αυτό το θέμα από όσους κυβέρνησαν ή κυβερνούν;

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης