Η κυβέρνηση Τσίπρα πιστεύει ότι οι 70 επιχειρημετίες που συνοδεύουν τον κ. Ολάντ θα επενδύσουν σε μεγάλα πρότζεκτ όπως τρένα, ενέργεια, έργα υποδομών και άμυνα. Είναι όμως έτσι;
Θυμίζουμε ότι ατντίστοιχη ευφορία σε κυβερνητικό επίπεδο για την επίσκεψη του γάλλου Προέδρου επικρατούσε και το Φεβρουάριο του 2013 επί Πρωθυπουργίας Αντώνη Σαμαρά, και ενώ την Ελλάδα συντάρασσαν από απεργίες στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα (όπως και σήμερα).
Τότε όπως και τώρα, έγιναν συναντήσεις μεταξύ ελλήνων και γάλλων επιχειρηματιών, τότε όπως και τώρα ο Ολαντ δεσμευόταν ότι «η Γαλλία θα βοηθήσει επενδυτικά την Ελλάδα, και θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων».
Η συνέχεια είναι γνωστή. Παρά τα ωραία λόγια, και το πλήθος των επιχειρηματιών που συμμετείχαν και τότε στη γαλλική αποστολή, δύο χρόνια μετά, και δεν έχει υπάρξει η παραμικρή γαλλική επένδυση επί ελληνικού εδάφους.
Οι λόγοι, πολλοί και ΠΑΝΤΑ ίδιοι: Οι μονίμως άστατες συνθήκες στην οικονομία (το 2013 δεν είχαμε capital control), η πολιτική αβεβαιότητα του δεύτερου εξαμήνου, το άδικο φορολογικό σύστημα που αλλάζει συνεχώς προς το χειρότερο κ.λ.π.
Βεβαίως υπάρχουν ήδη γαλλικές εταιρείες που έχουν εδώ και χρόνια παρουσία στην Ελλάδα, όπως η Électricité de France (EDF) στον τομέα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, και η Gaz de France (GDF) στον τομέα της ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο, η κατασκευαστική Vinci και η Alstom σε μεγάλα τεχνικά και ηλεκτρομηχανολογικά, καθώς και η εταιρεία κοινωφελών υπηρεσιών Suez που ελέγχει μετοχικό ποσοστό της ΕΥΑΘ.
Ακόμη ενδιαφέρον να εισέλθουν στην ελληνική αγορά, έχουν κατά καιρούς εκφράσει η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων (Société Nationale des Chemins de fer Français- SNCF), η κοινωφελής εταιρεία ύδρευσης Veolia, η πετρελαική Total, η αμυντική DCNS, η αεροδιαστημική Thales, κλπ.
Όμως όσο δεν απλοποιούνται τα φορολογικά έστω με κατ ιδίαν συμφωνίες, κανείς δεν πρόκειται να επενδύσει. Ρωτήστε και τις γαλλικές τράπεζες που ήρθαν εδώ και έφυγαν... πληρώνοντας!