Την ώρα που με κομμένη ανάσα η αγορά περιμένει να δει που θα καταλήξει το σίριαλ Μαρινόπουλου, ο κλάδος των Σούπερ Μάρκετ, εξακολουθεί να βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία. Στο πρώτο πεντάμηνο του 2016, ο τζίρος έπεσε (επιπλέον...) κατά 7,3%, και οι πωλήσεις κατά 11,3%.
Αιτία της νέας πτώσης η αύξηση του ΦΠΑ στα τρόφιμα που είχε ως αποτέλεσμα μια ακόμη άνοδο στις τιμές πολλών προϊόντων, μόνο που οι καταναλωτές αδυνατούν να τις παρακολουθήσουν.
Η κάμψη των πωλήσεων είναι μεγάλη ενώ καταγρλαφονται οι κατηγορίες που οι καταναλωτές μειώνουν τις αγορές τους. Έτσι έχουμε υποχώρηση κατά 7,5% στα τρόφιμα, 12% στα είδη νοικοκυριού (απορρυπαντικα κ.λ.π.), 9,3% στα καλλυντικά.
Επίσης παρατηρείται μεγαλύτερη πτώση τζίρου στα μεγάλα Σούπερ Μάρκετ (φτάνει στο 25%) και πολύ μικρότερη στα μικρομεσαία καταστήματα (μόλις 3%).
Ακόμη ένα στα τρία νοικοκυριά ξοδέυει κάτω από 200 ευρώ τον μήνα στο Σούπερ Μάρκετ, και μόλις ένα στα 10 ξοδεύει περί τα 500 ευρώ.
Τέλος αν και η αγορά φθίνει, δεν περνά απαρατήρητη η πρόθεση των πολυκαταστημάτων Jumpo, να ανοιχτούν και σε είδη Σούπερ Μάρκετ παίρνοντας έτσι κάποιο ποσοστό από αλυσίδες που δοκιμάζονται...