Σε δυο χρόνια πιθανόν η απόφαση ΣτΕ για τον παράνομο νόμο Σπίρτζη περί απαγόρευσης κίνησης στο παλαιό εθνικό δίκτυο - Τότε όμως ο νόμος δεν θα ισχύει πια...

Συζητήθηκε επιτέλους στο ΣτΕ η προσφυγή του κλάδου Μεταφορών κατά της αντισυνταγματικής απόφασης του Υπουργείου να απαγορεύει την διέλευση φορτηγών από τα παλαιό εθνικό δίκτυο της χώρας. Ωστόσο αυτή η συζήτηση μάλλον δεν θα αποφέρει τίποτε, γιατί όταν εκδοθεί η απόφαση (από τρεις μήνες έως δύο χρόνια!) δεν θα υπάρχει αυτή η κυβέρνηση και ο σχετικός νόμος θα έχει αποσυρθεί.

Η πρωτοφανής αυτή απόφαση ήταν βέβαιο ότι θα εκπέσει στη Δικαιοσύνη, γι αυτό και το Υπουργείο Μεταφορών ζητούσε διαρκώς αναβολές της συζήτησης, (το κατάφερε έξι φορές!)  επιτυγχάνοντας έτσι να εφαρμόζει για καιρό, έναν νόμο που δεν ήταν... νόμιμος.

Και αυτή τη φορά έγινε προσπάθεια μιας ακόμη αναβολής. Εμφανίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ και την ζήτηση ισχυριζόμενο ότι έχει σοβαρούς οικονομικούς λόγους λόγω της Εγνατίας Οδού που είναι υπό παραχώρηση. Το αίτημα όμως δεν έγινε δεκτό.

Ο λόγος που ο κ. Σπίρτζης υποχρέωνε παρανόμως τα φορτηγά να κινούνται μόνο από τους οδικούς άξονες που έχουν διόδια ήταν για να πληρώνει το Δημόσιο μικρότερες ρήτρες στους παραχωρησιούχους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις συμβάσεις που έχει υπογράψει το Δημόσιο, εφόσον οι διελεύσεις είναι κατώτερες των προβλεπομένων, το Δημόσιο πληρώνει διαφορές. Μάλιστα όπως λέγεται, τελευταία το Δημόσιο πλήρωσε 12.000.000 ευρώ στην "Μορέας", ποσό που θα ήταν μεγαλύτερο αν δεν πέρναγαν υποχρεωτικά τα φορτηγά.

Την παραπάνω τακτική είχε αποκαλύψει έγκαιρα ο κ. Πέτρος Σκουλικίδης πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, δηλαδή του φορέα που έκανε προσφυγή στο ΣτΕ, υποστηρίζοντας ότι το Δημόσιο θέλει να μεταφέρει στις πλάτες του κλάδου δικές του κακές συμφωνίες. 

Πρέπει να υπενθυμίοσυμε ότι στο Υπουργέιο Μεταφορών υπήρξε καθολική διάσταση απόψεων για το θέμα. Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Ν. Μαυραγάνης, είχε δημόσια πει ότι ο νόμος είναι αντισυνταγματικόε και θα καταπε΄σει στο ΣτΕ. Μάλιστα είχε αποκαύψει ότι είχε ενηρώσει επ΄αυτο'υ εγγράφως όχι μόνο τον κ. Σπίρτζη αλλά και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, χωρίς φυσικά να εισακουστεί.

Ακόμη να σημειώσουμε ότι υπήρξαν σοβαρέ παρενέργειες, με την επιβολή άδικων προστίμων στους δήθεν παραβάτες, αποκλεισμό περιοχών για πρόσβαση οχημα΄των και άλλα τραγελαφικά που ποτέ δεν διορθώθηκαν. Επιπλέον έμειναν υποσχέσεις οι... υποσχέσεις του υπουργείου ότι θα υπάρξουν μειώσεις και εκπτωτικά προγράμματα στα διόδια για τα φορτηγά. Αντίθετα ήρθαν και... αυξήσεις!

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης