Σκουλικίδης: Μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με την Μεταφορά υπό διωγμό; - Που αποσκοπεί το σχέδιο στραγγαλισμού του κλάδου;

Είναι δυσεξηγητο πως δεν αντιλαμβανονται οι Κυβερνησεις την σημασια που εχει για την ανταγωνιστικοτητα και την αναπτυξη της οικονομιας και για την εξωστρεφη της προοπτικη μια ισχυρη, ανταγωνιστικη και βιωσιμη Μεταφορα. Αυτό που αντιλαμβανονται τοσες χωρες, και μαλιστα γειτονες, και ενισχυουν την μεταφορα με διαφορους τροπους, με μειωμενη φορολογια, με χαμηλο κοστος καυσιμων, με κρατικη υποστηριξη και ενθαρρυνση μεγαλων σχηματων.

Η Μεταφορα στραγγαλιζεται καθημερινα. Οι Ελληνες μεταφορεις καταρρεουν και αντικαθιστανται από μεταφορικες αλλωνχωρων που εχουν φτασει να εχουν δεκαδες φορες μεγαλυτερους στολους. Επι χρονια κρουουμε τον κωδωνα αλλα εις ματην! Δοκιμασαμε και τον δρομο των απεργιων, δοκιμασαμε και την οδο των διαβουλευσεων αλλα τα πραγματα καθημερινα χειροτερευουν. Δεν καταλαβαινουμε που αποσκοπει αυτό το σχεδιο στραγγαλισμου.

Η Ελληνικη εμπορευματικη Μεταφορα συμμετεχει στο 5% του Εθνικου Προιοντος και επηρεαζει με το κοστος, την αποτελεσματικοτητα και την ποιοτητα των υπηρεσιων της ολους τους Κλαδους της Αγροτικης και Βιομηχανικης Παραγωγης και τις Εξαγωγες. Πως θα εχουμε δυναμικη Οικονομια όταν αναγκαζουμε τους  διακινητες της παραγωγης να παραπαίουν και να συρρικωνονται?

Δεν χρειαζεται μεγαλη σοφια για να ληφθουν καποια μετρα για να κρατησουν την μεταφορα ορθια αλλα και να της δωσουν προοπτικη να αναπτυχθει. Tα προβαλουμε σε κάθε ευκαιρια σε ολους τους συνομιλητες στην Κυβερνηση και στους Φορεις:

  1. 1.      Ενθαρρυνση και κινητροδοτηση για δημιουργια μεγαλων σχηματων Μεταφορικων Επιχειρησεων

Ολο και περισσοτεροιμεταφορεις πειθονται ότι η αξια τους εχει μετατοπιστει πλεον από την κατοχη άδειας στην επιχειρηματικη τους υποσταση και ικανοτητα. Επειδη δεν είναι γενημμενοι επιχειρηματιεςχρειαζονται την ενθαρρυνση, καθοδηγηση και υποστηριξη της πολιτειας για να προχωρησουν.  Η υποστηριξη μπορει να δοθει με διαφορους τροπους όπως νομοθετικες παρεμβασεις, απλοποιησεις διαδικασιων, φοροαπαλλαγες, κλπ

  1. 2.      Ενταξη στα Ευρωπαικαπρογραμματαεπιδοτησεων της αντικαταστασης του τροχαιουυλικου με εγκρισηεξαιρεσης από την Ευρωπαικηπολιτικη.

Ο κλαδος μας είναι από τους λιγους που δεν εχουν ενταχθει στα προγραμματα ΕΣΠΑ με κυριολογο ότι η ευρωπαικη στρατηγικη δεν υποστηριζει την οδικη μεταφορα αλλα την σιδηροδρομικη η με πλωταμεσα. Επειδη η Ελλαδα για γεωγραφικους λογους δεν μπορει να αναπτυξει ουτε την σιδηροδρομικηουτε την πλωτη μεταφορα, θα πρεπει να ζητηση εξαιρεση από την ευρωπαικη πολιτικη ώστε να υποστηριχθει η οδικη μεταφορα. Ο Ελληνικος στολοςστολος είναι ο γηραιότερος στην Ευρωπη με 19 χρονιαμεσηηλικια, όταν ο μεσος ευρωπαικος ορος είναι 11,7. Σε αντιθεση, η ηλικια των των επιβατικων αυτοκινητων είναι στην 8ηθεση σε 28 χωρες στην Ευρωπη!  Είναι βεβαιο ότι αν δεν οργανωθει μια εθνικη στρατηγικη σε λιγα χρονια η ελλαδα δεν θα εχει στολο.

 

  1. 3.      Υποστηριξη του υγειους Ανταγωνισμου

Η εξαρση φαινομενων αθεμιτου ανταγωνισμου διαλυει την οδικη μεταφορα. Το κρατος μενει απαθες σε αυτά τα φαινομενα. Καμμια αστυνομευση και ελεγχος στην καταπατηση της νομοθεσιας του cabotage, υπερφορολογηση Ελληνων μεταφορεων σε σχεση με μεταφορεις γειτονικωνχωρων, ανοχη σε παραβατικες συμπεριφορες, ανοχη σε κομιστρα που δεν καλυπτου νουτε το λειτουργικο κοστος των οχηματων

 

  1. 4.      ΥποστηριξηανταγωνιστικοτηταςΕλληνικηςΜεταφορας

-          Θα πρεπει να δειυκολυνθουν τα σχηματααπασχολησης και τα ωραρια των οδηγων ώστε να συμβαδιζουν με τα ωραρια της μεταφορας και να μη δημιουργουν αντιπαραγωγικο κοστος και περιττη γραφειοκρατια.

-          Το πετρελαιο που συμμετεχει 20-30% στο κοστος μεταφορας πρεπει na κρατηθει σε επιπεδα που διατιθεται και σε άλλες χωρες.

-          Οι εισφορες και η φορολογια των μεταφορεων δεν πρεπει να απεχουν από τα ισχυοντα στις γειτονικες χωρες

-          Τα προστιμα πρεπει να ρεαλιστικοποιηθουν. Δεν είναι δυνατον το προστιμο για κυκλοφορια από το δευτερευονδικτυο να είναι οσο η αμοιβη του οδηγου η του μεταφορεα για 2 μηνωνδουλεια.

-          Τα διοδια δεν μπορουν να συνεχισουν να είναι πολλαπλασιαα από άλλες χωρες. Γιατι για να επιβιωσουν οι Παραχωρησιουχοι πρεπει να στραγγαλιζονται οι Μεταφορεις?

Η Ελληνικη Μεταφορα στελνει με αγωνια το μηνυμα:  Αν πραγματι θελουμε να αναπτυχθει η Ελληνικη Οικονομια πρεπει να κρατησουμε ζωντανη την Μεταφορα για να την στηριξει.

INFO: Το εν λόγω άρθρο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Ναυτεμπορική".

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης