Φεύγουν από την Ελλάδα και τα... πλοία της, λόγω κρίσης! Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες κοιτάζουν προς το εξωτερικό αναζητώντας ναυπηγεία για νέα πλοία, αλλά και για τη δρομολόγηση των πλοίων τους. Ήδη η Attica Group έχει λάβει ήδη άδεια για δρομολόγια στη γραμμή Μαϊάμι - Αβάνα.
Το 2014, όλοι ήλπιζαν ότι τα τότε βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα θα έφερναν μια καλύτερη χρονιά για την απόσβεση των ζημιών προηγούμενων ετών, αφού πλέον δεν υφίσταται ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και οι τιμές του πετρελαίου ήταν πολύ χαμηλές.
Δυστυχώς, οι πολιτικές εξελίξεις, το δημοψήφισμα, τα capital controls στις τράπεζες, η αναμονή για την υπογραφή νέας συμφωνίας με τους θεσμούς, αλλά και οι αβέβαιες πολιτικές εξελίξεις, με το ενδεχόμενο πιθανότητας εκλογών, δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας στον κλάδο και στροφή προς ξένες αγορές.
Η κρίση στην ελληνική ακτοπλοία ξεκίνησε το 2013, όταν οι εταιρείες δρομολόγησαν 57 πλοία, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται και τα πέντε ακινητοποιημένα πλοία της ΝΕΛ, μέγεθος που έχει υποχωρήσει κατά 40% περίπου σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.
Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί και την υποχώρηση της επιβατικής κίνησης που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια.