Μαλλιά - κουβάρια στο Κόρινθος - Πάτρα, ακόμα να παραδώσουν ένα χιλιόμετρο δρόμου

Μάλλον θα πρόκειται για παγκόσμιο ρεκόρ. Λένε ότι έχουν κατασκευάσει το 70% του οδικού έργου Πάτρα - Κόρινθος αλλά δεν έχουν παράδώσει ούτε ένα... χιλιόμετρο! Όλη η διαδρομή είναι ένα εργοτάξιο το οποίο για να το διασχίσεις πληρώνεις... διόδια (2,40 ευρώ).

Δεν έχουν παραδώσει ούτε το κομμάτι Ισθμός - Ξυλόκαστρο (35 χλμ.) που είναι μια ευθεία σε πεδιάδα! Σημειωτέον ότι πλέον το έργο χρηματοδοτείται απευθείας από την ΕΕ για να μην... ξανασταματήσει. (Οι κυβερνήσεις "βούταγαν" τα κονδύλια για να πληρώνουν συντ΄λαξεις και τα έργα σταματούσαν).

Επιπλέον έχουμε ένα ακόμη πρόβλημα που είναι η συνάντηση του δρόμου με την σιδηροδρομική γραμμή που επίσης κατασκευάζεται. Αυτές οι διασταυρώσεις θέλουν ειδική μεταχείριση οπότε το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε στην κοινοπραξία Απιον Κλέος (κατασκευάζει την Κορίνθου - Πατρών) την κατασκευή ακόμα ενός σημείου συνάντησης αυτοκινητοδρόμου και σιδηροδρόμου.

Στο «πλαίσιο συναντίληψης» που υπεγράφη ανάμεσα στο Δημόσιο και την Ολυμπία Οδό, αναφέρονται ρητά οι προβληματικές θέσεις, που εξακολουθούν να θέτουν σε κίνδυνο το -ανελαστικό πλέον- χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Ας δούμε, λοιπόν, πού βρίσκεται η υπόθεση (σύμφωνα με πληροφορίες από την ΕΡΓΟΣΕ):


1. Στο Μελίσσι Κορινθίας κατασκευάζεται ένας οχετός ομβρίων προς τη θάλασσα και ολοκληρώθηκαν τα απαραίτητα έργα προς τη σήραγγα του τρένου, ώστε να μην παρεμποδίζεται ο αυτοκινητόδρομος. Εκτός από την ολοκλήρωση του οχετού, πρέπει να κατασκευαστεί και ο υπόλοιπος παράδρομος από την Απιον Κλέος.

2. Σε γειτονικό στο προηγούμενο σημείο διασταύρωσης, υπολείπεται η ολοκλήρωση ενός τεχνικού έργου. Για να πραγματοποιηθεί, πρέπει ο δρόμος να «μετακινηθεί» στο ήδη κατασκευασμένο κομμάτι, κάτι που πρόκειται να γίνει μέσα στον μήνα. Κατόπιν η ΕΡΓΟΣΕ θα χρειαστεί 3 μήνες για την ολοκλήρωση του έργου.

3. Στη θέση Συκιά Κορινθίας πρέπει για την ολοκλήρωση ενός τεχνικού έργου να γκρεμιστεί μια γέφυρα και να μετακινηθεί η κυκλοφορία στην αρχική θέση του δρόμου. Η γέφυρα γκρεμίστηκε και τώρα η Απιον Κλέος εργάζεται για τη μετακίνηση του δρόμου. Οταν τελειώσει, θα έλθει η σειρά της ΕΡΓΟΣΕ, που θα χρειαστεί ενάμιση μήνα εργασιών.

4. Στο Ξυλόκαστρο Κορινθίας εκπονείται μελέτη κατασκευής της εξόδου της σήραγγας του τρένου, που για να υλοποιηθεί προϋποθέτει κυκλοφοριακή παράκαμψη του ενός ρεύματος του αυτοκινητοδρόμου μέσα σε οδική σήραγγα και του δεύτερου σε εξωτερικό τμήμα του δρόμου. Ο εργολάβος της ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε τεχνική έκθεση της μεθοδολογίας κατασκευής, η οποία τώρα θα υποβληθεί για σύμφωνη γνώμη στις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών προκειμένου να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες μέχρι τον Ιούνιο 2016. Πρόκειται για το πιο προβληματικό, από πλευράς χρόνου, σημείο.

5. Στις Καμάρες Αχαΐας ανατέθηκε στην Απιον Κλέος να φέρει εις πέρας τα απαραίτητα έργα.

6. Τέλος, στο Ρίο Αχαΐας η ΕΡΓΟΣΕ έχει εκπονήσει την οριστική μελέτη του τεχνικού έργου και θα αναθέσει σύντομα την κατασκευή του.

Υπενθυμίζεται ότι η επίλυση των ζητημάτων που ανακύπτουν από τη συνάντηση σιδηροδρόμου και αυτοκινητοδρόμου στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών είχε προβλεφθεί από τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων (τέλος 2013) ότι θα λυθεί εντός εξαμήνου, αλλά εξακολουθεί να αποτελεί το κύριο πρόβλημα στο έργο. Η εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών πρέπει να παραδοθεί σε κυκλοφορία το αργότερο έως τον Μάρτιο του 2017, με την εξαίρεση μόνο μικρών τμημάτων που πρέπει να παραδοθούν έως τον Αύγουστο του ίδιου έτους, με το χρονοδιάγραμμα να μην επιδέχεται πλέον καμία παράταση.