Ο Γκριμάλντι μετά το Ιόνιο βάζει πλώρη και για το Αιγαίο

Η γραμμή Πάτρας - Ιταλίας ξεκίνησε περί το 1960 και έμελλε να είναι μια δραστηριότητα καθαρά ελληνική. Επί δεκαετίες μόνο ελληνικές εταιρείες κυριάρχησαν κυρίως δε Κρήτες. Πειραιείς και Αρκάδες. Δυστυχώς κατά μια παράξενη πραγματικότητα η ίδια η Πάτρα δεν μπόρεσε ποτέ να έχει στη γραμμή δικά της πλοία πλην μιας περίπτωση - παρένθεσης, αυτήςτου κ. Γιαννάτου.

Έρχεται η κρίση και οι ελληνικές κυβερνήσεις αποφασίζουν να υπερφορολογήσουν τα καύσιμα. Η ελληνική ακτοπλοία τραντάζεται και στην γραμμή εμφανίζεται ο Ιταλός Γκριμάλντι. Όχι μόνο αγοράζει την μία μετά την άλλη ελληνικές εταιρίες αλλά επεκτείνεται και στο Αιγαίο.

Έτσι πριν λίγες εβδομάδες ξεκίνησε να εξαγοράσει το μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways. Αύξησε το ποσοστό που ήδη είχε αγοράζοντας κατά 3,9% των μετοχών, ξεπερνώντας το 37% και αργά ή γρήγορα ο Γκριμάλντι θα μιλήσει και με την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ελέγχει περί το 45% της ελληνικής ακτοπλοϊκής για να πάρει την πλειοψηφία.

Την εξαγορά κάνουν οι Μινωϊκές Γραμμές που ανήκουν κατά 96% στον Γκριμάλντι και κατέβαλαν 1,5 ευρώ ανά μετοχή εξαγορά μετοχών της Hellenic Seaways ύψους 3,9% τις οποίες απέκτησαν από τον ασφαλιστικό όμιλο Interamerican.

Ποιο είναι το ηθικό δίδαγμα; ΟΛΟΙ οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι που δεν άντεξαν στην κρίση αφελληνίζονται ταχύτατα. Αεροδρόμια, ασφαλιστικές ετιαρέιες. ελληνικοί στόλοι, μαρίνες, ξενοδοχεία κ.α. περνούν γοργά στα χέρια ξένων ομίλων. Ένα παράδειγμα είναι και η γραμμή Πάτρας - Ιταλίας που δεν είναι πια ελληνική.