Τρεις λύσεις για την Πατρών - Πύργου με πρώτη την κατασκευή του δρόμου από την Ολυμπία Οδό
![](https://postmaster.molonoti.gr/sites/molonoti.gr/files/FAST%20TRAVEL%201_0.jpg)
![](https://postmaster.molonoti.gr/sites/molonoti.gr/files/field/image/patra/patron_purgou_tempo24.gr__0.jpg)
Η κυβέρνηση περιμένει το "ναι" της Ολυμπίας Οδού ώστε να να προχωρήσει σε επίσημο αίτημα γνωστοποίησης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αλλαγή πορείας στο έργο. Οι Βρυξέλλες έχουν σαφή εικόνα του έργου και των αδυναμιών του και δεν έχουν απορρίψει την πρόταση της παρούσας κυβέρνησης για επανένταξη στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, την οποία θεωρούν ως ασφαλέστερη λύση για την σωτηρία του έργου.
Το μόνο γκρίζο σημείο της διαπραγμάτευσης είναι ο σκεπτικισμός που εγείρεται από την πλευρά των Γερμανών της Hochtief που ελέγχουν το 17% της παραχώρησης για την ανάληψη της δέσμευσης αυτής, εν αντιθέσει με τους υπόλοιπους μετόχους και ειδικά την Γαλλική Vinci που είναι ο leader του έργου με σχεδόν 30%, η οποία βλέπει θετικά την εξέλιξη αυτή.
Η Ολυμπία Οδός διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών από τον οποίο εξαιρέθηκε το 2013 το Πάτρα Πύργος για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με την γνωστή εξέλιξη του τεμαχισμού του σε οκτώ εργολαβίες. Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου υπό τον κ. Κώστα Καραμανλή έχει παγώσει από τον περασμένο καλοκαίρι την πορεία υλοποίησης του έργου, αναζητώντας εναλλακτική λύση για την κατασκευή του.
Τις επόμενες μέρες είναι προγραμματισμένη και νέα συνάντηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή με την Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής για το Πάτρα-Πύργος καθώς ο χρόνος πιέζει για να βρεθούν λύσεις.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε τις προηγούμενες μέρες ο υπουργός σε ενημερωτική συνάντηση με δημοσιογράφους, το υπουργείο συζητά με τις Βρυξέλλες τρεις λύσεις για την κατασκευή του έργου. Η πρώτη είναι η ακύρωσή του και η ενσωμάτωση της εργολαβίας στην Ολυμπία Οδό, η δεύτερη είναι η σύμπτυξη του έργου σε δύο εργολαβίες (αντί για οκτώ που έχουμε σήμερα) και η τρίτη είναι η συνέχισή του ως έχει δημοπρατηθεί.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Κομισιόν συζητά και τις τρεις για αυτό και οι διαπραγματεύσεις θα συνεχιστούν.
Όπως τόνισε ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι η απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ καθώς η εργολαβία για να αποφύγει τον κίνδυνο οφείλει να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2023. Σε διαφορετική περίπτωση, το έργο πρέπει να γίνει με εθνικούς πόρους.