Χρηματοδότηση εκτός ΕΣΠΑ για τη γραμμή Ψαθόπυργος - Ρίο

Η ελληνική κυβέρνηση ζητά η γραμμή Ψαθόπυργος-Ρίο να ενταχθεί στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα CEF που είναι το Connecting Europe Facilities, γνωστό ως "Συνδέοντας την Ευρώπη". Η Β` φάση του CEF ξεκίνησε από τις 6 Νοεμβρίου 2015 με την Κομισιόν να καλεί τα κράτη-μέλη να δώσουν τις προτάσεις τους.

Το Ψαθόπυργος-Ρίο, έργο κόστους 175 εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) εκτιμάται ότι θα ενταχθεί άνετα στη Β` φάση του CEF καθώς πληρεί την βασική προϋπόθεση καθώς είναι τμήμα του Διευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Διαδρόμου 9.

Έτσι η ένταξη του συγκεκριμένου έργου δεν πρόκειται να επιβαρύνει το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Οι προτάσεις των χωρών είχαν χρονικό περιθώριο να κατατεθούν μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου 2016.

Να θυμίσουμε πως το συγκεκριμένο έργο αφορά την κατασκευή της υποδομής και είναι προ των πυλών της υπογραφής της σύμβασης και η ολοκλήρωση του αναμένεται μέχρι τα τέλη του 2019. Μέσα στο έτος θα ακολουθήσει και δημοπράτηση για την επιδομή, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της γραμμής.

Συνολικά 276 έργα με κόστος 13,1 δις ευρώ μπήκαν κάτω από τη σκέπη του CEF και υλοποιούνται σχεδόν σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Στην Ελλάδα το πρόγραμμα του Συνδέοντας την Ευρώπη δημιουργεί επίσης μεγάλες προσδοκίες για την προώθηση προς υλοποίηση μεγάλων σιδηροδρομικών έργων. Στην Α`φάση εντάχθηκαν τα 2 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας Τιθορέα-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και οι μελέτες αναβάθμισης της υποδομής ανά τμήματα στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής Νέα Καρβάλη (Καβάλα)-Τοξότες Ξάνθης.

Η χρηματοδότηση σε αυτό τη φάση ανήλθε σε 497,7εκ.ευρώ.