Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Παπαζήση το βιβλίο του ειδικού παιδαγωγού Γιώργου Κολοβού, που παρουσιάζει τη μέθοδο «Κολοβός».
Η μέθοδος αποτελεί ένα ολοκληρωμένο διδακτικό πακέτο, το οποίο στοχεύει μεν στην υποβοήθηση της ανάπτυξης της αναγνωστικής δεξιότητας κάθε παιδιού προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας και ιδιαίτερα εκείνων που βρίσκονται σε επικινδυνότητα εμφάνισης μαθησιακών και άλλων σχολικών δυσκολιών και από την άλλη, αποτελεί διδακτική παρέμβαση για τη βελτίωση και αποκατάσταση των αναγνωστικών δυσκολιών.
Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου έχει στοιχειοθετηθεί από μεγάλο αριθμό ερευνητικών ευρημάτων για την ελληνική γλώσσα. Η μέθοδος «Κολοβός» αποτέλεσε επίσης τη βάση προγραμμάτων εξειδίκευσης εκπαιδευτικών, ειδικών παιδαγωγών, ψυχολόγων και λογοθεραπευτών, τα οποία είχαν αναπτυχθεί από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Η μεγάλη αποδοχή σε επιστημονικό και εκπαιδευτικό επίπεδο της μεθόδου αυτής ως αποτελεσματικής, έγκυρης και αξιόπιστης, έχει οδηγήσει στην προσαρμογή της και σε άλλα γλωσσικά συστήματα, κυρίως αυτών που έχουν παρόμοια φωνολογική δομή με την ελληνική γλώσσα. Ήδη, έχει περατωθεί η ανάπτυξη της μεθόδου «Κολοβός» για τη ρωσική, πορτογαλική και ιταλική γλώσσα και παράλληλα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσαρμογή της στην ισπανική γλώσσα.
Βιογραφικό:
Ο Γιώργος Κολοβός είναι ειδικός παιδαγωγός με πολύχρονη εμπειρία σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης όσο και σε εθελοντικά προγράμματα υποστήριξης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Σπούδασε στην Παιδαγωγική Ακαδημία Φλώρινας. Μετεκπαιδεύτηκε στην Ειδική Αγωγή στο Διδασκαλείο «Δημήτρης Γληνός» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου.
Υπήρξε επόπτης στην οργάνωση και υποστήριξη της πρακτικής άσκησης επιμορφωτικών σεμιναρίων ειδικής αγωγής του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Μετά από μακροχρόνια έρευνα στην οποία συμμετείχαν εκατοντάδες παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες, προερχόμενες από οποιαδήποτε αιτία, δημιούργησε τη μέθοδο «Κολοβός», μία μέθοδος που βοηθά αποτελεσματικά στην κατάκτηση του μηχανισμού της ανάγνωσης, στη γραφή και στην κατανόηση των κειμένων.