Στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson, ενός εκ των μεγαλύτερων διεθνώς, εκτιμούν πως η τιμή μεταπώλησης ενός μεγάλου φορτηγού ξηρού φορτίου (capesize) ηλικίας 15 ετών στα τέλη Αυγούστου ήταν κοντά στα 8 εκατομμύρια δολάρια. Δηλαδή μόλις 1,3 φορές την αξία του εάν πουληθεί για διάλυση σε παλιοσίδερα, η οποία υπολογίζεται σε 6,2 εκατ. δολάρια.
Σημειωτέον ότι την περίοδο 2005 - 2008, όταν η τιμή ενός τέτοιου φορτηγού δεκαπενταετίας ήταν πέντε φορές μεγαλύτερη από την αξία του για παλιοσίδερα.
Η κατάσταση αυτή περιγράφει την κρίση στη ναυαλαγορά σήμερα. Μάλιστα όπως γράφει η "Καθημερινή" αντίστοιχες καταστάσεις επικρατούν και στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Σύμφωνα με τον οίκο Clarkson, η τιμή ενός τέτοιου πλοίου μεταφορικής δυναμικότητας 2.000 εμπορευματοκιβωτίων (TEU) ηλικίας 15 ετών έχει παραμείνει τα τελευταία χρόνια πολύ κοντά στα επίπεδα που θα έπιανε εάν πουλιόταν ως παλιοσίδερα.
Το ίδιο ισχύει και για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεκαπενταετίας δυναμικότητας 4.400 TEU, η τιμή των οποίων στην αγορά τοποθετείται κοντά στα 5 εκατ. δολ.