Έκλεισαν 41 αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ - Ο κύριος τζίρος σε λίγους

Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων οκτώ χρόνια μετά την είσοδο της χώρας σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και δύο χρόνια μετά την κατάρρευση της κορυφαίας μέχρι τότε αλυσίδας σούπερ μάρκετ, της «Μαρινόπουλος» αναζητεί τον υγιή δρόμο του. Μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο το μονίμως σε χαμηλά επίπεδα διαθέσιμο εισόδημα προς κατανάλωση.

Στην αρχή της κρίσης, ο κλάδος των σούπερ μάρκετ σημαδεύθηκε από την πτώχευση της αλυσίδας «Ατλάντικ» και την αποχώρηση της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας «Aldi». Ακολούθησαν η εξαγορά των εν Ελλάδι δραστηριοτήτων της «Βερόπουλος» από τη «METRO AΕΒΕ» (συμφερόντων Παντελιάδη), η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» και η μεταβίβασή της στη «Σκλαβενίτης».

Στο παρασκήνιο όλα αυτά τα χρόνια έκλειναν ή άλλαζαν χέρια δεκάδες μικρές και μεσαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ειδικής έκδοσης «Πανόραμα των ελληνικών σούπερ μάρκετ», ενώ το 2008 υπήρχαν στην ελληνική επικράτεια 96 αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το 2016 ο αριθμός τους είχε υποχωρήσει σε 55, έχουν «εξαφανιστεί» δηλαδή από τον χάρτη του λιανεμπορίου 41 αλυσίδες Σούπερ Μάρκετ.

Όπως συμβαίνιε σε κάθε κρίση σε κάθε κλάδο κάποιοι παίρνουν τον βασικό τζίρο. Δείτε: Στην αρχή της κρίσης, ο τζίρος του κλάδου των σούπερ μάρκετ ήταν 13,15 δισ. ευρώ. Τότε, οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες συγκέντρωναν το 68,6% αυτού. Το 2016, με τον τζίρο της αγοράς να έχει υποχωρήσει στα 10,82 δισ. ευρώ, το μερίδιο των δέκα μεγαλύτερων αλυσίδων είχε αυξηθεί στο 78%.

 

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης