Φονική παγίδα η Αθηνών-Πατρών - " Απομονωμένη " πόλη η Πάτρα !

εθνικη οδος

Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο διευθυντής Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ. ΑΣ. ταξίαρχος Ι. Ορφανός, στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, το 8μηνο από 01/01/2012 έως 31/08/2012 , στα 216 χλμ. στην Αθηνών - Πατρών, καταγράφηκαν 11   θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα.

Το ίδιο διάστημα 11 τέτοια συμβάντα καταγράφηκαν και στην Εγνατία Οδό ( μήκους 670 χλμ.), 12 στην Αθήνας-Θεσσαλονίκης (515 χλμ.) και 7 στα 310 χλμ. του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης . 

Τα στοιχεία τα " αποκρυπτογράφησαν " τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου SOS Τροχαία Εγκλήματα (η οργάνωση που αποτελείται κατά κύριο λόγο από συγγενείς θυμάτων τροχαίων), συγκρίνοντας το μήκος των δρόμων με τα καταγεγραμμένα θανατηφόρα τροχαία.

Οσοι κυκλοφορούν στην Αθηνών-Πατρών έχουν πάνω από 3πλάσια πιθανότητα εμπλοκής σε θανατηφόρο τροχαίο σε σχέση με αυτούς που κυκλοφορούν στην Εγνατία (Ηγουμενίτσα-Κήποι Εβρου) και πάνω από 2πλάσια απ’ όσους κυκλοφορούν στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη.

Αυξημένη πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο έχουν και οι χρήστες του ΒΟΑ Κρήτης, που όμως δεν συγκρίνεται μ’ αυτό που συμβαίνει στην Αθηνών-Πατρών.

Σε σχετική ανάρτηση στο sostegr.wordpress.com, εάν οι στατιστικές αφορούσαν το ιδιαιτέρως προβληματικό τμήμα Κορίνθου-Πατρών (τα 141 από τα 216 χιλιόμετρα), όπου δεν υπάρχει καν διαχωριστική νησίδα, οι πιθανότητες εμπλοκής σε τροχαίο θα εκτινάσσονταν ακόμα πιο ψηλά.

Οι οδηγοί που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συχνά αυτή τη διαδρομή συμμετέχουν σε μια ελληνική εκδοχή ρώσικης ρουλέτας . 

Η συγκεκριμένη οδός είναι για πολλούς η μόνη επιλογή. Η Πάτρα είναι η μόνη μεγάλη πόλη της χώρας που δεν συνδέεται με άλλο τρόπο με την πρωτεύουσα. Το έργο του προαστιακού ουδέποτε πραγματοποιήθηκε, ενώ σε υπολειτουργία βρίσκεται και το σιδηροδρομικό δίκτυο Πελοποννήσου. Ταυτόχρονα, η ίδια η κατασκευή της Πατρών-Κορίνθου έχει παγώσει εδώ και δύο χρόνια, ενώ τα διόδια καταβάλλονται κανονικά.

Ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, αποκάλυψε ότι στον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού (Αθήνα-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα), οι εργασίες έχουν σταματήσει από τον Ιούνιο του 2010. Το Δημόσιο έχει καταβάλει έως σήμερα 242 εκατ. ευρώ, το 30% του συνόλου, χωρίς να έχει παραδοθεί νέο τμήμα.

Επίσης το Δημόσιο έχει καταβάλει 91,1 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καθυστέρηση στην έναρξη της παραχώρησης του έργου, 1,6 εκατ. ευρώ ως τόκους υπερημερίας, 9,1 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες. Από διόδια, η κοινοπραξία έχει εισπράξει 366,8 εκατ. ευρώ.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης