Οι Γερμανοί θα μεταμορφώσουν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια

Τεράστια είναι τα περιθώρια εμπορικής ανάπτυξης για τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια, σύμφωνα με το business plan της Fraport,

Oι εμπορικοί χώροι στα 14 ελληνικά αεροδρόμια θα διπλασιαστούν από την πρώτη κιόλας φάση της επένδυσης - σήμερα υπάρχουν ελάχιστα καταστήματα- ενώ παράλληλα θα εφαρμοστούν νέα μοντέλα λειτουργίας όπως ο γνωστός "περίπατος" των επιβατών ανάμεσα στα καταστήματα μέχρι να φτάσουν στην πύλη εισόδου.

Oι Γερμανοί προβλέπουν αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 ελληνικά αεροδρόμια περί το 2% ετησίως για τα επόμενα 40 χρόνια της παραχώρησης. Pέρυσι, τα συγκεκριμένα αεροδρόμια δέχτηκαν 22 εκατ. επιβάτες, με το 80% της κίνησης να αφορά διεθνείς πτήσεις.

H Fraport θα κρατήσει το 67% της εταιρείας διαχείρισης των αεροδρομίων, και θα διαθέσει το υπόλοιπο 23% σε άλλους επενδυτές.

Στο μεταξύ με εντατικούς ρυθμούς, συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Fraport σχετικά με τις επιπλέον εγγυήσεις που ζητούν οι Γεραμνοί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Στόχος είναι η συμφωνία να έχει κλείσει ως το τέλος του έτους, και η κοινοπραξία να έχει παραλάβει τα αεροδρόμια το Μάρτιο του 2016.

Εκτός από το αρχικό εφάπαξ τίμημα των περίπου 1,2 δισ. ευρώ, η Fraport θα καταβάλει 22, 9 εκατ. ευρώ ετησίως (που θα αυξάνονται ανάλογα με τον πληθωρισμό), ενώ από το 2019 θα πληρώνει και ποσοστό 28,5% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, επίσης σε ετήσια βάση.

Το συνολικό ποσό που θα καταβάλλουν οι Γερμανοί στο δημόσιο μέσω του συντελεστή 28,5% επί των EBITDA θα φτάσει τα 5,3 δισ. ευρώ κατά την περίοδο παραχώρησης. 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης