Υποβλήθηκε από ουτις στις Τρί, 18/05/2021 - 22:03.
Προκλητικοί και χωρίς καμία διάθεση συνεννόησης με τον κλάδο των Μεταφορών οι παραχωρησιούχοι που διαχειρίζονται τα διόδια απορρίπτουν τις πλήρεις μελέτες του ΠΣΧΕΜ για χρήση μέρους του παλαιού οδικού δικτύου και στην ουσία ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ το Υπουργείο Μεταφορών να μην προχωρήσει σε απελευθέρωση δρόμων που αποκλείουν ακόμη και λιμάνια και ΒΙΠΕ της χώρας.
Το πλήρες "όχι" των παραχωρησιούχων γινεται:
α) Χωρίς καμία αιτιολόγηση αυτής της αρνητικής θέσης. Οι πληροφορίες λένε ότι δεν εξέτασαν καθόλου τα σοβαρά ευρήματα των μελετών.
β) Στηρίζονται στη γνωστή απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία απορρίφθηκαν όχι επί της ουσίας αλλά για εντελώς τυπικούς λόγους, (δεν συζητήθηκε τίποτα δηλαδή), τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει το ΠΣΧΕΜ κατά της εφαρμογής του νόμου Σπίρτζη την οποία προφανώς θα επικαλούνται.
γ) Περιφρονώντας έναν κλάδο που σήμερα είναι ο βασικός αιμοδότης των διοδίων αφού καταβάλλει εξωφρενικά σε ύψος τέλη διέλευσης χωρίς κανένα εκπτωτικό πακέτο (όπως ισχύει για τα απλά ΙΧ που φτάνουν στο -60%!).
δ) Αγνοώντας και το ίδιο το Υπουργείο που σύμφωνα με πληροφορίες έχει κατανοήσει ότι υπάρχουν κραυγαλέες περιπτώσεις αποκλεισμού οδών που πρέπει οπωσδήποτε να ακυρωθούν.
Βρισκόμαστε λοιπόν σε μια ανοικτή σύγκρουση παραχωρησιούχων - Κυβέρνησης. Οι πρώτοι κάνουν ωμά ότι μπορούν ώστε να μην επιτραπεί η κυκλοφορία των φορτηγών σε ορισμένα έστω σημεία των Π.Ε.Ο. και των παράδρομων των αυτοκινητόδρομων.
Σημειωτέον ότι και ένας πρωτοετής της νομικής γνωρίζει ότι ο νόμος Σπίρτζη είναι αντισυνταγματικός (αλλά χρειάζονται χρόνια να τελεσιδικήσει το θέμα και εκεί ποντάρουν οι παραχωρησιούχοι).
Η κυβέρνηση έχει πάντως ήδη εκτεθεί απέναντι στον κλαδο των Μεταφορών δεδομένου ότι δεν έχει πάρει ούτε ένα μέτρο για την ανάπτυξη και ενίσχυση του παρά την σωρεία αιτημάτων που της έχουν υποβάλλει.
Ακόμη, δεν ζήτησε ποτέ μείωση διοδίων ή εκπτωτικά κουπόνια για τις κλιμακούμενες διελεύσεις. Επιπλέον, έχει επιτρέψει τους κατά τόπους διωγμούς με βροχή άδικων προστίμων (τελυταία παραδέιγματα Κορινθία, Σέρρες κ.α.).
Πάντως το θέμα έχει προκύψει από διαρροές του κλαδικού τύπου και δεν υπάρχει τίποτε επίσημο από πλευράς Υπουργείου που έχει αφήσει να εννοηθεί ότι όντως πρέπει να απελευθερωθούν δρόμοι του παλιού εθνικού δικτύου.
Μοιράσου το: