Σαρωτικά - εξοντωτικά πρόστιμα εν μέσω πανδημίας στο φορτηγό - Αδικαιολόγητη σπουδή της ΕΛΑΣ στους εθνικούς δρόμους

Ποιος υπολογίζει την πανδημία και τα δεινά που εχει επιφερει σε κλάδους όπως τις Μεταφορές; Πάντως όχι η ΕΛΑΣ που σε ορισμένες περιοχές της χώρας (ένα παράδειγμα το Κιάτο στην Κορινθία), βγήκε για ελέγχους επιβάλλοντας σωρεία προστίμων επί δικάιων ακι αδίκων.

Ειδικά στην Κορινθία, οι έλγχοι ήταν σκληοί και στην απαγόρευση κυκλοφορίας από νομό σε νομό με δεκάδες περιπολικά να φράζουν τσα διόδια και να ελέγχουν. μετά την απελυθέρωση των διαδημοτικών μετακινήσεων βρήκαν φαίνετα άλλη δραστηριότητα: να κυνηγούν το φορτηγό. Και λέμε να το κυνηγούν γιατί η πτώση του τζίρου στις Μεταφορές έφτασε -40% κάτι που σημαίνει ότι πλέον τα πρόστιμα δεν αντέχονται.

Να σημειωθεί ότι τα περισσότερα πρόστιμα καταπίπτουν αργότερα με ενστάσεις αλλά οι μεταφορέις χάνουν χρόνο και χρήμα για να εξηγούν, να καταθέτουν δικαιολογητικά και να απολογούνται.

Δυστυχώς είναι μόνιμο το κυνηγητό του φορτηγού στις εθνικές οδούς.  Όπως γράφαμε πριν δυο χρόνια (πριν ξεκινήσει η πανδημία): "Τα φορτηγά μοιάζουν πλέον με κινούμενους στόχους, βολικά για να κόβουν οι ελεγκτές πρόστιμα πάσης φύσεως για να δείχνουν ότι "έκαναν καλά τη δουλειά τους".

Όταν κινούνται στο εθνικό δίκτυο, παιρνούν από Συμπληγάδες που συνήθως καταλήγουν σε δεινά, αφού τα πρόστιμα μπορεί να φτάνουν ακόμη και τις 10-15.000 ευρώ, με αφαιρέσεις αδειών και στην ουσία απαγόρευση της εργασίας για τους οδηγούς ακόμη και για μήνες! 

Τους ελέγχους κάνει πλέον η Τροχαία και όχι μικτά κλιμάκια. Τα φορτηγά έχουν σήμερα μεγάλα λειτουργικά προβλήματα από τα θηριώδη σε κόστος διόδια, τις αυξημένες τιμές στο πετρέλαιο, το ωράριο... γραφείου την ώρα της μετακίνησης (!),  και πολλά άλλα. 

Στελέχη του κλάδου μιλούν για μια κακή ψυχολογία "ανθρώπων και εταιρειών", εξ αιτίας αυτών των διωγμών. Όπως εξηγούν έχουν απένατί τους μια Πολιτεία που:

- Δεν σκύβει πάνω από τα προβλήματα του κλάδου (σε μια εποχή κρίσης), ούτε καν  ακούει τα διαχρονικά του αιτήματα,

- Ενώ έχει υποσχεθεί εκπτωτικά προγράμματα στα διόδια πέρασαν 18 μήνες χωρίς καν να γίνει μια σύσκεψη.

- Τα θηριώδη πρόστιμα "ακουμπούν" σε διφορούμενες ερμηνείες, με αποτέλεσμα πολλές φορές να σύρονται άνθρωποι σε πολύωρες εξηγήσεις για να απαλλαγούν.

- Ο κλάδος είναι σταθερά εκτός ευρωπαϊκών προγραμμάτων αναβάθμισής του.

"Δεν είναι καθόλου ευχάριστο να είσαι σε όλα νόμιμος και όμως να κινδυνεύεις σε κάθε μεταφορά από μπαράζ προστίμων και γραφειοκρατία. Γιατί κυνηγούν το φορτηγό;", είναι η διαχρονική απορία του κλάδου, που ζητά στήριξη και όχι καταδίωξη.

 

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης