Τα προτεινόμενα μέτρα των καρναβαλικών ρυθμίσεων για το Πατρινό Καρναβάλι 2025
![](https://postmaster.molonoti.gr/sites/molonoti.gr/files/FAST%20TRAVEL%201_0.jpg)
![](https://postmaster.molonoti.gr/sites/molonoti.gr/files/field/image/patra/post_karnabali-mikron-17.jpg)
Σύσκεψη για την ρύθµιση της κυκλοφορίας στους δρόµους της αχαϊκής πρωτεύουσας, κατά τη διάρκεια της κορύφωσης των εκδηλώσεων του Πατρινού Καρναβαλιού του 2025, πραγµατοποιήθηκε προχθές στο ∆ηµαρχείο.
Στο τραπέζι τέθηκαν οι κυκλοφοριακές ρυθµίσεις που θα ισχύσουν στο ιστορικό κέντρο κατά τη διάρκεια των δυο µεγάλων καρναβαλικών παρελάσεων το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς. Αυτή που συζητείται έντονα και προτείνεται να εφαρµοστεί φέτος από τον διοικητή της Τροχαίας Πατρών, Χρήστο Ντεµίρη, αφορά στην απαγόρευση στάθµευσης των οχηµάτων στην οδό Όθωνος-Αµαλίας.
Σκοπός είναι η διευκόλυνση της ροής των οχηµάτων και η αποφυγή δηµιουργίας ουρών. Παράλληλα, αναγκαία είναι η παρουσία τροχονόµων σε κοµβικά σηµεία επί της Όθωνος-Αµαλίας, ούτως ώστε να διευκολύνεται η κίνηση των οχηµάτων.
Ο κ. Ντεµίρης ανέφερε πως «είµαστε σε σκέψη να προχωρήσουµε στην απαγόρευση στάθµευσης των οχηµάτων στην Όθωνος-Αµαλίας, ιδίως στο τµήµα που µικραίνει ο δρόµος, για τις παρελάσεις του Σαββάτου και της Κυριακής. Για τον λόγο αυτό, θα έχουµε τουλάχιστον τρεις τροχονόµους για να ρυθµίζουν την κίνηση. Καλούµε τους οδηγούς να αποφύγουν την είσοδο στο ιστορικό κέντρο µε τα Ι.Χ. τους και προχωρούµε σε µέτρα για την αποσυµφόρηση. Συγκεκριµένα, σε εκτροπή της κυκλοφορίας στην Κανακάρη από το ύψος της Καρόλου και της Αγίας Σοφίας, προκειµένου τα οχήµατα να κατευθύνονται στο ∆ασύλλιο, καθώς επίσης στην Γούναρη από το ύψος της Μαρούδα, στην Παπαφλέσσα, ακόµα και στην Ακτή ∆υµαίων από το ύψος της Ελευθερίου Βενιζέλου. Επιπλέον, θα προχωρήσουµε σε αλλαγές στις πιάτσες ταξί και των λεωφορείων στο κέντρο της Πάτρας, όπως στην Κανακάρη στο ύψος της Πατρέων για να διευκολύνουµε το επιβατικό κοινό».
Συντονιστική Επιτροπή Κατοίκων και Επαγγελµατιών των οδών Κανακάρη – Κορίνθου συναντήθηκε µε τον πρόεδρο του ΤΕΕ ∆υτ. Ελλάδος, Βαγγέλη Καραχάλιο, και µέλη της ∆.Ε. για ενηµέρωση επί θεµάτων, που αφορούν τις αντιδροµήσεις της Κανακάρη, Κορίνθου και των άλλων δρόµων. Η ενηµέρωση εκ µέρους της Συντονιστικής ήταν εκτενής και αφορούσε τα υπαρκτά θέµατα ασφαλείας στην διανοιχθείσα Κανακάρη, τα προβλήµατα από τις αντιδροµήσεις, αλλά και γενικά τις επιπτώσεις τους στο κυκλοφοριακό της πόλης, καθώς και τις οικονοµικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.
Η Συντονιστική Επιτροπή κατέθεσε εγγράφως ενστάσεις, διαπιστώσεις και ερωτήµατα για τα προβλήµατα που προκάλεσε η διάνοιξη, όπως αυτή έγινε κατά παράβαση του βασικού σχεδιασµού. Κατέθεσε φωτογραφίες που αφορούν και την ασφάλεια των κατοίκων και κάθε διερχόµενου. Έγινε εκτενής αναφορά, εξάλλου, ότι έχουν παραβιαστεί οι προτάσεις ∆οξιάδη, αφού δεν προέβλεπαν διάνοιξη µε τις τέσσερις προβληµατικές ανηφόρες, πλάτος δρόµου 7 µέτρων περίπου και πεζοδρόµια µε πλάτος 0,80 µέτρων. Ο σχεδιασµός από τον ∆ήµο Πατρέων δεν έλαβε υπόψη του την απώλεια πάνω από 1.000 θέσεων πάρκινγκ και τις οδούς Κανελλοπούλου, Μικρή Περιµετρική και Ελευθ. Βενιζέλου.
Από πλευράς του ΤΕΕ, έγινε αποδεκτό ότι το θέµα των αντιδροµήσεων είναι πολύ σοβαρό και γι’ αυτό έχει ζητήσει από τον ∆ήµο όλες τις σχετικές, επίκαιρες, κυκλοφοριακές µελέτες που υπάρχουν, προκειµένου να εξεταστούν τα νέα δεδοµένα και αν οι σχεδιαζόµενες ρυθµίσεις θα ωφελήσουν σε βάθος χρόνου την πόλη, χωρίς να δηµιουργήσουν περισσότερα προβλήµατα από όσα πιθανόν λύσουν. ∆ιαβεβαίωσαν ότι θα συγκροτήσουν ειδική οµάδα εργασίας, µόλις λάβουν τις σχετικές µελέτες.