Τίποτε δεν πληρώνεται εδώ και εννέα μήνες σε προγράμματα ΕΣΠΑ και λοιπές επιδοτήσεις. Χιλιάδες εταιρείες είναι με ολοκηρωμένους φακέλους μπροστά στα... ταμεία για να εισπράξουν ότι δικαιούνται αλλά ούτε ένας δεν έχει πληρωθεί. Όλα τα προγράμματα είναι στον πάγο.
Άθλια είναι η κατάσταση και στο ΕΣΠΑ όπου ενώ είχαν αναγγείλει ότι θα ξεκινήσουν προγράμματα την 1η Νοεμβρίου, τίποτε δεν ξεκίνησε. Παράλληλα πολλά έργα, ιδιωτικά και δημόσια, δεν ολοκληρώθηκαν λόγω κρατικής αδυναμίας με αποτέλεσμα να χάνονται τεράστια ποσά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, θα υπάρξουν 313 έργα - γέφυρες για το νέο ΕΣΠΑ που θα επιβαρύνουν το καινούριο πρόγραμμα με 3,1 δισ. ευρώ, ενώ απορρόφησαν από το προηγούμενο ΕΣΠΑ 2007-2013 πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Ανάμεσα σε αυτά συγκαταλέγονται δεκάδες έργα Περιβάλλοντος, Υποδομών, Ενέργειας και Ψηφιακού Θεματολογίου, αλλά και πρότζεκτ από τα περιφερειακά προγράμματα.
Επιπλέον ΟΚΤΩ μεγάλα έργα του προηγούμενου ΕΣΠΑ μεταφέρονται στο νέο ΕΣΠΑ "κλέβοντας" κονδύλια του επόμενου.
Αυτά είναι:
- Το άκρως προβληματικό έργο της οδικής σύνδεσης του Ακτίου με την Ιόνια Οδό
- Ο κάθετος άξονας 45 της Εγνατίας Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά - Κρυσαλλοπηγή
- Η κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Διακοπτό - Ροδοδάφνη
- Οι εργασίες βελετίωσης της εθνικής οδού Λαμίας - Καρπενησίου
- Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη - Μουδανιά - Ποτίδαια
- Το άκρως προβληματικό Μετρό Θεσσαλονίκης
- Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
- Η επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς Πειραιά και η προμήθεια του τροχαίου υλικού.
Για αυτά τα έργα η κυβέρνησ έχει μόλις ενάμιση χρόνο στην διάθεσή της για να προλάβει να τα ολοκληρώσει δηλαδή ως τον Μάρτιο του 2017, όταν και τυπικά και αμετάκλητα κλείνουν τα «βιβλία» του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2014.