Σκάφη : Άλλο ένα παράδειγμα που οι φόροι (τεκμήρια), κατέστρεψαν έναν κλάδο και βούλιαξαν τα έσοδα

Όσο οι φόροι ήσαν χαμηλοί στα σκάφη, τα έσοδα για το Δημόσιο ήσαν μεγάλα. όταν επεβλήθησαν οι γνωστοί... βλακώδεις φόροι τα έσοδα κατέρρευσαν.

Σήμερα το Δημόσιο χάνει πάνω από 55 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 45 εκατ. ευρώ αφορούν στον ΦΠΑ. Οι απώλειες αφορούν τις βάρκες και τα ταχύπλοα εξαιτίας της δυσμενούς φορολογικής μεταχείρισής τους.

Το 80% των σκαφών αναψυχής που ελλιμενίζονταν στην Ελλάδα την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 έχουν «μετεγκατασταθεί» πλέον στην Κροατία και την Τουρκία, οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.

Ας δούμε τι έχει συμβεί : το 2002 η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης σε σκάφη έως 10 μέτρα είχε ως αποτέλεσμα τον διπλασιασμό των λεμβολογήσεων, δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας και υπερδιπλασιάστηκαν τα έσοδα από τον ΦΠΑ.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, μόνο το 2007 λεμβολογήθηκαν 11.112 μικρά σκάφη μικρότερα από 10 μέτρα.

Το 2008 όμως επανήλθαν τα τεκμήρια στις βάρκες και σκάφη αναψυχής. Έτσι ξεκίνησε η σταδιακή πτώση του κλάδου, η οποία κορυφώθηκε το 2013 και ανήλθε συνολικά σε 89%.

Πέραν των οικονομικών απωλειών και για το κράτος και για τον κλάδο, να σημειώσουμε ότι σε μια χώρα με θάλασσα όπως η Ελλάδα, οι κυβερνήσεις "πολεμούν" την χαρά κάθε ανθρώπου (φόροι στα σκάφη, στα ΙΧ κ.λπ.) και ενώ τα έσοδα καταρρέουν ΔΕΝ τολμούν να πάρουν τους φόρους πίσω διορθώνοντας το λάθος τους.

Πηγή: 
http://molonoti.gr

Δείτε επίσης