Η Ελλάδα είναι παγκόσμια πρωταθλήτρια στη Ναυτιλία αλλά βιώνει δυο εκπληκτικές παθογένειες. Ενώ υπάρχουν 85.000 διαθέσιμες θέσεις για να προσληφθούν Ελληνόπουλα με μηνιαίο μισθό 1.800 ευρώ, αυτές δεν προχωρούν χρόνια τώρα γιατί οι συνδικαλιστές ζητούν εθνικές συμβάσεις εργασίας και όχι... διεθνείς.
Επίσης, κανένας Έλληνας εφοπλιστής δεν συντηρεί πλοία του σε ελληνικά Ναυπηγεία διότι θεωρεί βέβαιον ότι με μια απεργία θα του το μπλοκάρουν. Όχι μόνο δεν θα το παραλάβει έγκαιρα αλλά θα χάσει και τα συμβόλαια έργου που έχει.
Και οι δυο παθογένειες εντάσσονται στον γνωστό κομματικό αγώνα "κατά της πλουτοκρατίας" 'η του κεφαλαίου "που ληστεύει τον ιδρώτα του εργάτη" αλλά στην πραγματικότητα είναι απλώς η μέθοδος να υπάρχουν πολιτικά. Τίποτε περισσότερο.
Με βάση τα παραπάνω είναι ασφαλώς σπουδαία η είδηση ότι ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ανακηρύχθηκε πλειοδότης και στους δύο διαγωνισμούς για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Προσέφερε τελικά 37,3 εκατ. ευρώ για να αγοράσει το τμήμα που πουλούσε η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) και ακόμη 25,2 εκατ. στον παράλληλο διαγωνισμό του Ειδικού Διαχειριστή (ΕΝΑΕ) για το άλλο μισό του Ναυπηγείου.
Το συνολικό τίμημα θεωρείται λίαν ικανοποιητικό για το Δημόσιο και εκ του αποτελέσματος δικαιώνει την απόφαση του ειδικού διαχειριστή, που έχει τοποθετήσει το Ελληνικό Δημόσιο, να κηρύξει άγονο τον πρώτο διαγωνισμό στον οποίο υπήρχε μόνο μία προσφορά με 15,1 εκατομμύρια.
Στο όφελος για τα δημόσια ταμεία πρέπει να συνυπολογιστεί πέραν του τιμήματος των 62,5 εκατομμυρίων και το ποσό των 9 εκατομμυρίων περίπου που θα καταβάλει ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων, η κυπριακή εταιρία Forest group συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου, για την τακτοποίηση αυθαιρέτων ακινήτων που βρίσκονται στο συγκρότημα.
Το ερώτημα μου είναι: Θα μπορέσει η κυβέρνηση να στηρίξει τον επενδυτή απέναντι σε συνδικαλιστές που μόνο υπονομεύουν τον κλάδο; Θα είναι αυτή η εξέλιξη μια ευκαιρία να εξυγιανθεί ο χώρος προς όφελος ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ*;
(*Οι ΠΟΛΛΟΙ είναι οι επιχειρηματίες που επενδύουν, οι εκατοντάδες εργαζόμενοι και το Δημόσιο, που θα εισπράττει φόρους και ένσημα εργασίας).